OBRADA PODATAKA

Podaci koje tahografi (analogni i digitalni) pohranjuju na medije (taholistiće ili digitalne kartice) prije svega se odnose na radne aktivnosti vozača.

Na medij se snima informacija o tome koju od definiranih/propisanih aktivnosti je vozač obavljao tijekom vožnje. Aktivnosti koje tahografi bilježe su:

  • vožnja
  • odmor
  • spremnost za vožnju
  • ostali rad

Vozači prebacuju status kad ne voze ovisno o tome što konkretno rade. Vožnja se, naravno, bilježi automatski, kao i odmor. Pravilnicima su propisana razna pravila koja vozači moraju zadovoljiti (a ujedno dobiti i glavobolju ako previše razmišljaju o tome, ili, u gorem slučaju, zaraditi kaznu ako negdje pogriješe) – npr. minimalno trajanje odmora je 15 minuta – kod obračuna prekršaja odmor kraći od 15 minuta se smatra spremnošću za rad, zatim dnevno propisana trajanja odmora, maksimalno dozvoljeno vrijeme trajanja vožnje dnevno, kroz tjedne itd.itd.

Obrada podataka s tahografa svodi se na očitavanje snimljenih podataka te kasniju analizu. Analizom se utvrđuju vremena vožnje, eventualni prekršaji itd. Na temelju snimljenih podataka izrađuju se različiti izvješća i protokoli o obavljanju mobilne djelatnosti. Vozači koji su u prekršaju za to mogu biti kažnjeni, kao i njihove tvrtke poslodavci. Stoga je u interesu svih strana da se podaci kvalitetno obrađuju i da se pri pojavi prekršaja to signalizira i pokuša ispraviti i izbjeći u budućnosti.

ŠTO AUTOPRIJEVOZNICI MORAJU ODLUČITI?

Na tržištu postoji mnogo rješenja za obradu podataka s tahografa. Ključno za autoprijevozničku tvrtku je donijeti odluku:

  • da li želi samostalno obavljati obradu podataka korištenjem nekih programskih alata dostupnih na tržištu?!
  • da li želi obradu podataka prepustiti nekoj trećoj tvrtki koja to nudi kao uslugu, odnosno obavlja taj tip uslužne djelatnosti

U oba slučaja, odgovornost preuzima autoprijevoznička tvrtka, što prvu varijantu može, dugoročno gledano, učiniti povoljnijom.

KAKO IZABRATI PROGRAMSKE ALATE ZA OBRADU PODATAKA

Većina proizvođača tahografa i uređaja za čitanje nudi i neki softver za obradu, ili bar, preuzimanje podataka. Softver za preuzimanje podataka je najčešće uključen u cijenu opreme, dok se cijena softvera za obradu podataka često taji – licenciranje je izvedeno s različitim ograničenjima (broj vozača i vozila, vremensko trajanje licence i slično).

Upravo uvidjevši taj pomalo neobičan pristup ponuđača softvera, INTER-BIZ je, na sugestiju tvrtki kojima takav softver treba a ne žele se trajno vezati uz ostale ponuđače, krenuo s razvojem različitih rješenja za obradu podataka vezanih uz radne aktivnosti vozača. Softverska rješenja koja razvijamo nemaju nikakva ograničenja po pitanju broj djelatnika ili vozila. Jedino ograničenje (ili bolje rečeno, mogućnost) koje nudimo jest da li se program koristi za jednu ili više (neograničen broj) tvrtki.

Dodatno, kako bi smanjili ulazne troškove potencijalnim korisnicima, omogućavamo godišnje licenciranje programa – korisnici koriste program godinu dana, po isteku godine mogu kupiti novu godišnju licencu ili se odlučiti za kupnju trajne licence. Ili, naravno, odustati od korištenja programa – u tom slučaju, program i dalje funkcionira, ali samo u read-only načinu rada, tj. omogućava pregled svih unesenih podataka, ali ne i unos novih.

6 odgovora na OBRADA PODATAKA

  1. matija napisao:

    Pitanje:Radim u firmi koja se bavi javnim prijevozom drvnih sortimenata koja ima kamionske skupove sa dizalicama.U kamionima imaju analogne tahografe,naime radi se o kamionima M.A.N. 33 464.Zanima me kada rade na dizalici,na što prebaciti i kad recimo čekaju u šumi na lageru na utovar na što prebaciti.Jer naime kad su na dizalici kamion radi,ali kad čekaju na utovar ili istovar u nekoj drvnoj indusriji onda su im kamioni najčešće ugašeni.Često se desi da ta čekanja nisu duža od 15 min,pa nespada pod odmor.Unaprijed zahvaljujem.S poštovanjem.
    P.S. Želim biti siguran te im reći ispravan postupak radi njihove sigurnosti i same kontrole radnog vremena vozača,zbog sve učestalijih kontrola na cestama.

    • softver napisao:

      Nisam stručan u tome, ali vjerujem da bi u oba slučaja trebalo prebaciti na rad (čekići na tahografu). To misle i neki kolege koje sam konzultirao.

  2. Mica Ristic napisao:

    Molim Vas da mi dostavite uputstvo za obradu ispisa digitalnog tahografa, zatim uputsvo za vozace i rukovodioce voznih parkova vezano za digitalne tahografe.
    Bicu Vam posebno zahvalan,

    • softver napisao:

      nažalost nemam pripremljene takve materijale…
      vjerujem da ovise i o državnim propisima…

      generalno, tvrtka mora za svoje djelatnike voditi evidenciju radnih aktivnosti (očitanje analognih i digitalnih tahografskih zapisa) te na temelju tih informacija osigurati izradu propisanih izvještaja (npr. mjesečno). nadalje, temeljem tih podataka moguće je obaviti i analizu radnih aktivnosti i o eventualnim odstupanjima od zakonskih propisa obavijestiti vozača izdavanjem upozorenja o prekršajima i slično.
      za slobodne dane i dane kad ne voze, vozačima se obavezno izdaju AETR potvrde, koje zajedno sa digitalnom karticom (i analognim listićima ako voze vozila s analognim tahografom) moraju čuvati u vozilu 28 dana…

      sve to omogućava IB.TAHO (http://tahograf.inter-biz.hr)

  3. slavko feldas napisao:

    Molim pomozite mi? Firma me optužila da sam se ustavio na semaforu a ne na autobusnoj stanici jer sam šofer autobusa de je ugrađen analogni tahograf. Optužuju me da sam prešao 1350 metara umesto 1510metara. zanima me dal analogni tahograf je toliko brecizan da u metar može bit točan?
    Ujedno vas molim da odgovor proslijedite po mogučnosti i na moj mail feldas@elkatv.si unaprijed sam vam zahvalan——Slavko,Feldas

    • softver napisao:

      o preciznosti analognog tahografa (+ispravnost i sve ostalo) najbolje informacije možete saznati u nekom ovlaštenom servisu za tahografe. naravno, sve ovisi o konkretnom uređaju i konkretnom vozilu. jedino što možete, ako se baš treba dokazivati tvrtki, jest zatražiti kontrolu tahografa u ovlaštenoj radionici i tamo bi se trebali dobiti točni i precizni podaci!

      (ovo je moje mišljenje, nisam stručan za tu tematiku jer se bavim primarno razvojem softvera!)

Komentiraj