PRAVILA I PREKRŠAJI

Zakonima RH, EU i zemalja članica AETR su propisana striktna pravila kojih se vozači moraju pridržavati.

Pravila se odnose na: vrijeme vožnje (dnevno, tjedno, dvotjedno), prekide vožnje, dnevni i tjedni odmor. Dodatno, postoje ograničenja (tjedno, dvotjedno, prosjek unazad 4 mjeseca…) i na vrijeme rada (uključuje vožnju i ostali rad, kod nekih poslodavaca i spremnost u određenom postotku ukoliko je tako ugovoreno s radnicima).

Vrijeme vožnje

(RH) Dnevno vrijeme vožnje ne smije biti dulje od 9 sati. Iznimno, dozvoljeno je dnevno vrijeme vožnje 10 sati, ali najviše dvaput u tjednu.

(RH) Tjedno vrijeme vožnje ne smije biti dulje od 56 sati. Ukupno vrijeme vožnje tijekom dva uzastopna tjedna ne smije biti dulje od 90 sati!

Vrijeme rada

U Hrvatskoj su propisana pravila koja ograničavaju i vrijeme rada tijekom tjedna. Kvalitetno softversko rješenja  (kao npr. IB.Taho) osim vremena vožnje mora obaviti i analizu vremena rada i ustanoviti postojanje prekršaja i o tome obavijestiti poslodavca.

Pravilo je sljedeće – dozvoljeno je maksimalno 60 sati rada tjedno, s tim da prosjek unazad 4 mjeseca mora biti manji ili jednak 48 sati.

Prekidi vožnje

Iz sigurnosnih razloga, vrijeme vožnje se ograničava i nakon određenog vremena vožnje vozači su obavezni napraviti pauzu – odmor. Minimalno trajanje odmora je 15 minuta (odmor kraći od 15 minuta se ne smatra odmorom!).

Nakon svakih 4.5 sati vožnje, vozač obavezno mora napraviti 45 ili više minuta pauze. Odmor je moguće realizirati i u dva dijela, pri čemu prvi mora trajati bar 15 minuta, a drugi bar 30 minuta.

Dnevno je vozaču dozvoljeno maksimalno 9 sati vožnje. Dozvoljeno je do 2x tjedno voziti do 10 sati dnevno.

Slično kao i za vrijeme vožnje, postoje i ograničenja po pitanju vremena rada i odmora. Unutar 6 do 9 sati rada (vožnja + ostali rad) vozač mora imati bar 30 minuta odmora, dok na više od 9 sati rada mora imati bar 45 minuta odmora.

Dnevni odmor

Propisani su i dnevni odmori – vrijeme odmora koje vozač mora obavezno imati u radnom danu. Ovdje su moguće različite interpretacije – dan je moguće promatrati kao 24 sata od 00:00 do 24:00, ali je i moguće analizirati tzv. obračunski dan (npr. od prve dnevne aktivnosti, pa sljedećih 24 sata).

Vozač mora u svakom radnom danu obavezno imati neprekidni dnevni odmor u trajanju 9 sati.  Moguće je u radnom tjednu imati tri (3) skraćena dnevna odmora.

Tjedni odmor

Tjedni odmor također je propisan Pravilnikom. Vozač unutar dva tjedna mora imati dva redovita tjedna odmora ili jedan redoviti i jedan skraćeni tjedni odmor.

Redoviti tjedni odmor je neprekidni odmor u trajanju 45 sati.

Skraćeni tjedni odmor je neprekidni odmor u trajanju većem od 24 sata. 

INFORMACIJE DOSTUPNE NA OVIM STRANICAMA NE MORAJU NUŽNO ODGOVARATI AKTUALNIM PROPISIMA. AUTOR PODATKE IZNOSI TEMELJEM ISKUSTVA STEČENOG U RAZVOJU SOFTVERA ZA EVIDENCIJU RADNIH SATI MOBILNIH RADNIKA – STOGA, MOLIMO DA NAVODE SMATRATE INFORMATIVNIM I PRIJE NEGO SE POZOVETE NA NJIH ISTE PROVJERITE U POSTOJEĆIM ZAKONIMA I PRAVILNICIMA!

20 odgovora na PRAVILA I PREKRŠAJI

  1. ivica napisao:

    ako vozim 1h pa napravim 15min pauze, zatim vozim 3:30h,pa opet napravim 30min.pauze! panastavim 4:30h voznje!dali je to ok? 2. slucaj. ako vozim 1h pa napravim 45 min pauze pa nastavim voziti 3:30 h pa napravim 30 min pauze, pam opet vozin 4:30h! dali je to ok! promotri precizno i nek odgovori strucno lice?

    • softver napisao:

      1. slučaj je ispravno odrađen odmor.

      2. slučaj nije ispravan, učinjen je prekršaj sat vremena nakon pauze od 30 minuta. Jer pa pravilima 45 minutni odmor se mora raditi nakon 4:30h vožnje ili kao u prvom primjeru 15 + 30. ili da je onaj prvi dio odmora naprevljen sa manje od 45 minuta (44 ili manje) pa je onda 30 minuta ispravan drugi dio odmora (jer drugi odmor mora biti najmanje 30 minuta) tada bi se zbrojilo 44+30 , tada bi se mogla nastaviti vožnja ponovo 4:30h. ili da je nakon 3:30h napravljen odmor od 45 minuta,tada bi se moglo opet voziti 4:30h u komadu.

      Odgovor pripremio vlasnik tvrtke TAHOKA, koji se bavi uslužnom djelatnošću obrade podataka i koristi IB.TAHO za to (info http://tahoka.com.hr)

      • Damir napisao:

        Postovanje,ja sam novi u vezi sa kamionima zanima me sta su radni sati i kako se oni proveravaju koliko sam napravio tih radnih sati dali sam napravio 13h ili 15h? Hvala unapred..

      • softver napisao:

        Poštovani, kao što sam već objavio na tahograf.com.hr, više ne dajemo “savjete”, jer nam je primarni posao proizvodnja i prodaja softvera… među ostalim i za evidenciju radnih aktivnosti vozača i rad s tahografima.

        Što se radnih sati tiče – to je pojam vezan uz Zakon o radu (Zor), a po pitanju mobilnih radnika je vezan i sa radnim aktivnostima…

        Unutar tvrtke, teoretski, mogu postojati i drugačije ugovorne odredbe, no u principu vam se radni sati u danu obračunavaju tako da se gleda prva i zadnja radna aktivnost (što, naravno, nije baš točno).. npr. krenete vozit u 5 ujutro, vratite se (zanemarimo sad pauze) navečer u 18 – ispada da imate 13 radnih sati jer ste toliko bili “na poslu”.

        No, ako se baš obračunava rad, onda bi se trebalo analizirati koliko ste vozili (vožnja), koliko imali spremnosti, koliko ostalog rada… Ovisno o samostalnom radu ili posadi, spremnost će se računati u “radne sate” ili ne… vožnja i ostali rad uvijek…

        No, postoji niz pravila koja se primjenjuju pa npr. ako imate prekratki odmor (ispod 15 minuta) po aktivnostima mobilnog radnika to vam nitko ne računa kao odmor, dok bi po ZoR-u to moglo biti odmor, tj. umanjiti radne sate…

        Bazično, vi se orijentirajte na to da poštujete odredbe pravilnika za mobilne radnike…. Ako koristite softver, poput našeg, on će vam sugerirati i eventualne prekršaje bilo po tom pravilniku bilo po ZoR-u, pa se morate naučiti to poštivati tj. prilagoditi buduće vožnje

  2. josip napisao:

    pozdrav. VOZIM MINIBUS 15+1,krečem u 5:00h,završim u 8:00h,krećem opet u 12:00 završim u 14:30h,navečer vozim opet od 19 do 20 sati.Nakon tog se ciklus opet ponavlja 5 dana u tjednu.Dali ja tu kršim zakon i u čemu griješim?

  3. marijo napisao:

    Koliko dana smijem crtati prazan tahograf znaci kada ne vozim a da mi netreba potvrda od firme

    • softver napisao:

      ne znam točno, ovisi o regulativi – u tome nisam stručan, samo radim na softveru…
      no, generalno za sva razdoblja kada se ne vozi (iznad 24h) trebala bi ići potvrda. a samu potvrdu nije nikakav problem napraviti…

  4. nikola nikson napisao:

    molim vas odgovorite mi precizno?sa radom pocinjem u 11 i 30 i vozim do 12 i 10 to je 40 min voznje i od 12 i 10 do 12 i 40 imam pauzu pola sata,u 12 i 40 nastavljam sa voznjom do 13 i 50 to je sat i deset monuta voznje pa imam pauzu 20 min od 13 i 50 do 14 i 10 i onda od 14 i 10 do 17 i 40 vozim u komadu to je tri ipo sata voznje i zavrsavam sa voznjom sve do sutradan do 11 i 30,da li je ovo u bredu ili krsim zakon?unapred hvala

    • softver napisao:

      Probajte instalirati demo našeg softvera i unijeti takve podatke za par dana i dobit ćete točnu analizu i detekciju problema. Demo je dostupan na http://tahograf.com.hr

      Radi se o prekršaju zbog pogrešno raspodijeljenih odmora! Vi imate odmor 30+20 minuta i nakon toga još vožnju koja dulje traje… a pravilo je da nakon 4.5 sata vožnje morate imati minimalno 45 minuta odmora, uz mogućnost podjele na dva dijela unutar tih 4.5 sati – ali tako da drugi odmor mora biti bar 30 minuta (npr. 15+30 kao minimum)
      Znači, da bi u potpunosti poštivali pravila, vi bi trebalo malo reorganizirati ove odmore – naravno, pitanje je da li to možete reorganizirati.. ima više mogućnosti – npr. odradite još jedan odmor od 30 minuta nakon 2-2.5 sata vožnje popodne i to bi trebalo biti to.

      Kao što uvijek napominjem, nisam profesionalac u ovom području i ove informacije bi najbolje bilo dodatno provjeriti. Primarno radim na razvoju softvera, pa sam uz to neke stvari naučio, ali ne bavim se time svakodnevno.

  5. Ivan napisao:

    zanima me da li za osobu koja je vlasnik autoprijevoznickog obrta i ujedno jedini zaposleni u obrtu vrijedi isti ovaj zakon

    • softver napisao:

      Da, nema razlike između malih i velikih tvrtki ili samostalnih autoprijevoznika…
      Ukoliko je u vozilu ugrađen tahograf, obavezno se vode propisane evidencije. (Uvjeti odnosno vozila na koja se primjenjuje, kao i neke iznimke su definirane u pravilniku i zakonu (http://www.cvh.hr/propisi-i-upute/zakoni/zakon-o-radnom-vremenu,-obveznim-odmorima-mobilnih-radnika-i-uredajima-za-biljezenje-u-cestovnom-prometu/))

      Članak 3 Zakona:
      (1) Ovaj se Zakon primjenjuje na mobilne radnike koji sudjeluju u aktivnostima cestovnog prijevoza, vozače, kao i na samozaposlene vozače.
      (2) Ovaj se Zakon primjenjuje na vozače vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.5 t, kao i na vozače vozila čija je dopuštena masa s priključnim vozilom veća od 3.5 t te na autobuse konstruirane ili trajno prilagođene za prijevoz više od devet putnika, uključujući i vozača.
      (3) Vozila čija je najveća dopuštena masa s priključnim vozilom veća od 3,5 t i autobusi konstruirani ili trajno prilagođeni za prijevoz više od devet putnika uključujući i vozača, a koja se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj nakon stupanja na snagu ovoga Zakona, moraju imati ugrađen tahograf u skladu s Uredbom (EU) br. 165/2014, osim vozila koja su prvi put registrirana prije 1. svibnja 2006.

  6. Boris napisao:

    Koliko sati na dan listic smije biti u tahografu?dali se gleda vrijeme voznje 8 sati +odmor ili bez obzira otkad se stavo listic do kad ga se izvadi smije proci najvise 9 sati

    • Mirua napisao:

      Sta se da radim.probijo sam arbajt .u dvojci jer mesta za parking nije bilo.i jos su nas pomerali dva puta jer smo stali maltene na sred ulice

      • softver napisao:

        Ne mogu vam dati točan ili utješan odgovor. Ako te neke konkretne probleme dokumentirate, inspekcija bi mogla imati obzira. No, niti ima garancije niti mogu nešto tvrditi 100% u tom pogledu.

  7. Dragan napisao:

    Postovanj interesuje me ako ujutro od 6 vozim do 8. Pa onda napravim pauzu do 17h i onda pocnem sa voznjom da li to meni pocinje novo arbajt vreme ili od 6 ujutro kad sam posao.

  8. Josip napisao:

    Ako vozim 1h i stanem 10 min, taho okrene na krevet (taho na listice) i nakon tih 10 min nastavim dalje, jel se to racuna kao 1h voznje, ili 1:10h..? I dali 15 min pauze ide u 4:30…znaci ako krenem u 8, u 9 napravim 15 min, moram li stat do 12:30, ili 12:45

  9. zoran napisao:

    interesuje me ceto prelazim granice pa nekada moram skratiti pauzu ako mesto 45h pauzu napravim recimo 42h kako se to racuna znam kao 24h ali kako napraviti nadoknadu .hvala

  10. Marinko Vuković napisao:

    Ako su dva vozača u kamijonu i prvi odvozi 4.5 sata moreli drugi odma nastavit vožnju ili se mora pravit pauza

  11. Edin napisao:

    Ako vozim nocnu voznju 4sata koliko mogu voziti dnevnu vožnju?

    • softver napisao:

      Poštovani, prema nekim internim odlukama, odlučeno je da više ne nudimo uslugu savjetovanja odnosno ne odgovaramo na konkretne upite vozača i autoprijevoznika koji nisu vezani uz naš softver, IB.TAHO.

      Dakle, odgovaramo samo na konkretna pitanja i upite vezane uz naš sustav za vođenje evidencije radnih aktivnosti i praćenje podataka s tahografa, IB.TAHO.
      Pitanja vezana uz pravila i pridržavanje propisanih pravila vožnje odnosno radnog vremena vozača više nećemo razmatrati i davati odgovore.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s